Neprevzaté objednávky
Informácie o postupe v prípade neprevzatia tovaru a čo môže kupujúci očakávať.
V prípade, že objednávka nebude zo strany kupujúceho zrušená do 12 hodín od odoslania objednávky, a kupujúci si zaslaný tovar neprevezme, dôjde k porušeniu kúpnej zmluvy, ku ktorej sa kupujúci zaviazal odoslaním objednávky.
Neprevzatím vzniknú predávajúcemu náklady za poštovné ku kupujúcemu + poštovné za vrátenie zásielky. Nevyzdvihnutím zásielky predávajúcemu okrem finančných nákladov sa zvýšia náklady tým, že musí zaistiť spätnú logistiku tovaru, zásielku musí rozbaliť, tovar skontrolovať, nepoužiteľné obalové materiály musí zlikvidovať, a veľa inej práce.
Tieto náklady budú kupujúcemu vyúčtované ako kompenzácia za náhradu škody aj vtedy, ak podľa cenníku VOP mal kupujúci dopravu zadarmo.
Náhrada škody je uplatnená na základe ustanovenia § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka.
Neprevzatie objednávky sa nepovažuje za Odstúpenie od zmluvy, ktoré sa riadi ustanoveniami § 12, bod 5, písmeno c zb.zák. č.108/2000 o ochrane spotrebiteľa pri miestnom a zásielkovom predaji, a podľa §642 zb.zák.č.40/1964 Občianskeho zákonníka.
Nakoľko bola porušená kúpna zmluva, situácia môže byť riešená niekoľkými spôsobmi:
- Na vzniknutú situáciu bude kupujúci upozornený emailom, a kupujúci uhradí kompenzáciu ako náhradu škody na základe vystavenej faktúry.
- Tovar si kupujúci opätovne objedná a konečná suma mu bude navýšená o kompenzáciu za neprevzatú predošlú zásielku. V tomto prípade kupujúcemu môže byť tovar opätovne zaslaný po zaplatení bankovým prevodom.
- Ak kupujúci do 30 kalendárnych dní nezadá objednávku opätovne (na ten istý alebo iný tovar), bude mu vystavená faktúra o náhrade škody.
Môžu nastať aj okolnosti, pre ktoré si kupujúci zásielku nemôže prevziať a nebol to jeho zámer: kupujúci môže byť pracovne vyťažený, nemal čas, musel odcestovať, ochorel, a podobne.
Na spomenuté problémy existuje viac riešení:
- kupujúci môže požiadať Slovenskú poštu o predĺženie základnej 18 dňovej odbernej lehoty o ďalších, no najviac 30 dní,
- kupujúci splnomocňuje niekoho na prevzatie zásielky.
Predávajúci nemôže znášať škody pôsobené neprevzatím zásielky.
Množstvo e-shopov takéto situácie nerieši, a straty, ktoré takto vzniknú, prenášajú do cien produktov. My ale nechceme takto vzniknuté škody / straty premietnuť do cien nášho tovaru a chceme zabezpečiť dobré ceny pre našich zákazníkov.